? ??????????????Loving Maddness? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??212 Grabs Today. 2861 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Heart Attack? ????? ?? ???Rating: 3.7 (3 Ratings)??204 Grabs Today. 2477 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, August 5, 2009

Fitrah makhluk yang bernama Manusia..

assalamualaikum...
kpd pembaca2 yang budiman..saya ucapkan selamat melawati blog saya yg serba dhoif ini..
harapnya pembaca2 sekalian mendapat input2 yg berguna sepanjg melawatinya..
sekiranya ada salah dan clap,comment dan cetusan pendapat dari kalian semua saya harapkan..

ingin saya bawakan secebis pendapat dan idea berkenaan Fitrah kita sebagai manusia biasa yang sedang meningkat dewasa..dan ingin saya nyatakan bahawa jalan cerita atau pendapat ini xdak ada kaitan dengn sesiapa pun,cuma sekadar perkongsian bersama..

Allah jadikan kita ini bukan saja sebagai hamba malah kita dipertanggungjawabkan dengn amanah sebagai seorg khalifah.. kita manusia biasa yg sering alpa dan leka..
namun kita harus sedar dari kealpaan itu..
mari kita lihat senario masyarakat remaja kita sekarang,baik lelaki mahupun perempun..ramai yg sudah hilang malmat hidup dan rasa malu itu rasanya sudah tercabut dari diri individu2 itu..

saya rasa sudah tidak asing lagi kalau saya katakan bahawa,perkata CINTA begitu sinonim ngn remaja..baik pun remaja yang tidak ada basic agama mahupun yang mendalami ilmu agama..
apabila seseorg itu meningkat remaja,akan lahir satu sifat ataupun rasa ingin berpasangn dan ingin disayangi..ramai remaja kita diluar berpacaran..adakah anda juga mahu berpacaran????

ank2 remaja kita yg kurang ilmu agamanya mudah sgt terjebak dgn CINTA ini..tapi jgn terkejut,ramai jg pelajar sek. agama ataupun beraliran agama xterlepas dgnnya..malah pada waktu ini,gol. inilah yg mula ramai menceburkan diri dalam bidang ini.

saya xmengatakan CINTA itu salah,malah sifat ini adalah sifat yg murni...tanpanya kita xkn ada rasa cinta ngn pencipta kita dan pembawa risalahNya. namun apa yg salahnya apabila nilai murni CINTA itu mula disalah gunakan..sprti apa yg saya katakan tadi,gol.yg belajar agama jg terlibat ngn cinta tapi apa yg saya ingin fokuskan ialah cinta yg dilarang disisi Islam..cinta nafsu..
apabila kita belajar agama,sudah tentu kita mengetahui hukum berkenaannya..namun apa yg saya hairan,mereka seperti xdak mengetahuinya..sepatutnya kita harus ingat besar balasannya bagi org yang tahu salah tapi tetap mahu melakukannya jua..
oleh itu bagi sesiapa yg terlibat,kembalilah ke pangkal jln atau jadikannya cinta yg halal dan murni..

0 comments: