? ??????????????Loving Maddness? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??212 Grabs Today. 2861 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Heart Attack? ????? ?? ???Rating: 3.7 (3 Ratings)??204 Grabs Today. 2477 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, July 7, 2009

SAHABAT SEPERJUANGAN










Ruangan kali ini,ingin rasanya musafir kasih berkongsi sebuah cerita yang xperlu disoal samaada ia benar atau pun tidak.. cukuplah sekadar sebagai dorongn n motivasi buat pembaca sekalian.

mas,azah.mun,adwa,paah,syida,atin,nisa adalah shbt aku yg byk membantu.. detk2 perkenalan bermula apabila aku mula mendaftarkan diri di maktab mahmud alor star. malah mula mengenal hati budi masing2 apabila km mula mgikuti usrah yg sama..

aku insan biasa,saat mula aku mengenali mereka,ku rasa diriku begitu kerdil.. byk sgt perkara yg aku xtahu.. namun sapa sangka,Allah anugerahkan mereka sebagai pendampingku.. sebagai wadah pengislahan diriku yg hina. mereka mengajarku erti persahabatan,isar n susah seng bersama berjuang..

kenangan makan setalam,tidur sebantal,menangis bersama adalah kengn yg indah buatku.. walaupun pada awalnya ku rasa diriku xlayak berdampingan dengan mereka..

aku bukanlah seorg yg peramah..

malah byk kekurangan diriku..

namun ku percaya,mereka..

Allah anugerahkan kepadaku supaya aku mengenal erti shabt dan perjuangan..

mas seorg yg lincah walaupun kecil2 cili api.. tapi dia shbt yg sanggup bercekang mata memikirkan masalah shbt2nya dan masalah ummah.

azah shbt karib sentiasa ada bila mas kemana saja.. bahkan mereka di takdirkan ke universiti yg sama. malah berjuang bersama2.

munirah kini seorg yg hebat mengutip mutiara2 ilmu di bumi ambiak.. shbt yg seringkali mengingatkan ku tentg kezuhudan..

adwa seorg yang pintar,kini menjadi org kuat di ukm.sapa sangka seorg yg awalnya bercita2 mahu menjadi peguam,kini seorg yg hebat kepimpinannya di sana..

nisa yg cukup peramah orgnya,seringkali menegurku andai aku melakukan kesilapan..

xpernah dia biarka aku terus melakukan kesilapan..

atin,yg tinggi isarnya pada shbt2nya cukup menyentuh hatiku supaya aku jg mempunyai sifat itu..seorg yg kuat qiamullainya.. menyebabkan ku amat kagum padanya..

paah,seorg yang cukup pandai berceloteh.. apabila bercakap,semua berasa kagum dengan anugerah yg Allah beri padanya.. padaku dia seorg yg sgt kental.. kami ditakdirkan belajar di universiti yg sma.. dia byk memberi dorongan kepadaku walaupun aku bukanlah shbt yg terbaik buatnya..

namun,ku harap ukhwah kami semua berpanjangn dan Allah peliharakan kami di jalan juang yg sama..

terima kasih sahabat2ku..

0 comments: