? ??????????????Loving Maddness? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??212 Grabs Today. 2861 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Heart Attack? ????? ?? ???Rating: 3.7 (3 Ratings)??204 Grabs Today. 2477 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, July 8, 2009

SAINS GUNAAN DENGAN PENGAJIAN ISLAM







selamat bersua kembali...

dikesmpatan ini,ana ingin mempromotekan 1 kos yg rasanya sebelum ini masih kurg diwawarkan dan ramai yg xtahu wujudnya kos ini. yangmana kos ini adalah satu2nya kos yang wujud di universiti malaya. ana adalah salah seorg warga kos ini.

untuk pengtahuan pembaca2 yg budiman..
kos ini hanya ditawarkan kepada pelajar2 sek.agm yang beraliran sains..
tujuannya adalah Untuk menjadi sebuah program pengajian dan penyelidikan yang mengembangkan ilmu Islam dan Sains seiring dengan perkembangan sains dan Teknologi terkini bagi melahirkan masyarakat yang kaya maklumat melalui sumbangan graduan professional cemerlang yang dilatih oleh program akademik yang kemas, lengkap, dan mantap.

Bagi pelajar2 yg sek agama yg sayang untuk meninggalkan subjek sains,bolehlah mengikuti kos ini...

hanya pelajar lepasan spm saja yg akan ditawarkan.. mereka akan mengikuti asasi selama 2tahun. yangmana bertempat di UM nilam puri(setahun) dan menyambung di PASUM(UMKL-setahun)..ASASI PENGAJIAN ISLAM DENGAN SAINS. Istimwanya kos ini,subjek sains dan agama jg bersama2 dipelajari..cnthnya fizik,bio,kimia,bhs arab,tauhid,tjwd dan byk lg..

Selepas tamat asasi,mereka akan menymbung di prngkat SARJANA MUDA SAINS GUNAAN DENGAN PENGAJIAN ISLAM..yang bertempat di UMKL. ygmana kos ini menawarkan 9 pengkhususan diperngkat ijazah ini. antaranya biokimia,bioteknologi,biokesihatan,mikrobiologi,sains alam sekitar,genetik,ekologi,bioinformatik dan ICT..berdasarkan poiter semasa asasi.
dari segi carrer,memg byk ler..ngn hospital,syarikat2,makanan dan byk lagi.. dan bagi sesiapa yg mendapat poiter yg tinggi,ditawarkan ke jepun,korea n so on.. ada juga senior kami yg berjaya meneruskan pelajaran ke PHD tanpa mengambil MA selepas cemerlang dalam DEGREE.

So,sebar2kanlah maklumat ini kepada org ramai..
insyallh,lebih ramai dapat melahirkan ISLAMIC SAINTIS selepas ini..

1 comments:

Haaziq said...

Assalamualaikum kak, kos ni hnya untuk pelajar lpasan spm sek Agama je ke? Sek biasa x boleh ke kak?