? ??????????????Loving Maddness? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??212 Grabs Today. 2861 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Heart Attack? ????? ?? ???Rating: 3.7 (3 Ratings)??204 Grabs Today. 2477 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, July 18, 2009

Strategy to success..






Good relationship with ALLAH and people(hablumminallah wa hablumminannas). Kita harus yakin bhw semua ilmu yg kita pelajari adalah milik Allah.. semakin kita belajar,semakin rasa diri kita terlalu dhaif dan kekurangan ilmu.. dan kita cuba utk mencari dan terus mencari ilmu.. kerana dgn ilmu,martamat kita di angkat di mata manusia dan di sisi Allah.


Focus in study.. cuba elakkan dari gangguan cinta nafsu. harus di ingat,nur(ilmu) xkan bercampur dengn maksiat yg kita lakukan.. cuba elakkan daripada melakukan atau melihat maksiat. susah utk ilmu mendiami hati apabila hati kita dikotori oleh benda2 yg dikira maksiat. bukan ilmu saja yg kita harapkan bahkan keberkatan menuntut imu itu yg paling penting.xdinafikan,yg dikatakan individu yg bergelar remaja amat sinonim dengan kalimah CINTA.. so,penuhi masa remaja ini dgn perkara2 yg berfaedah,cuba elakkan percintaan yg xdak kepastian..

Manage the time. pandai membahagi masa utk belajar,berjuang,beriadah dan aktiviti2 lain.

Have good team work. perlunya ada group discusion dan memberi manfaat.


Give the best what you to do. apa saja kerja kita akan lakukan,cuba buat habis baik.. ingatkan pada diri,mungkin ini kerja yg terakhir aku.


Don't miss come to class.Cuba elakkan daripada ponteng kelas..melainkan ada masaqqah(urusan)yg betul2 xdapat dielakkan.


Have dicipline and motivation. jgn cuba menangguh kerja yang diberikan.. ada kala,kita akn rasa down ataupun kurang bersemangat.pohonlah dan berckplah dengn Allah,agar mengmbalikan semangt itu.. dan berjumpa dan berckp dgn individu2 yg dikra boleh membantu menaikkan semangat itu.

0 comments: